18
אוג

מה זה משפך שיווק?

אחד הפרמטרים החשובים להצלחה בכל תהליך שיווקי הוא הבנה של המוד המחשבתי של הלקוחות הפוטנציאלים. המשפך או התהליך מתחילים משלב של המודעות ותשומת הלב ועד השלב של הרכישה.

ישנם שלבים מסויימים שהלקוח צריך לעבור ואנחנו צריכים לכוון את מאמצי השיווק שלנו לאותו השלב שהלקוח נמצא. לדוגמא אם בשלב של תשומת הלב שבו הלקוח נחשף למודעה, נשים כפתור של רכישה, אז רוב הסיכויים שלא נצליח לבצע מכירה. אנחנו צריכים לחמם את הלקוחות ולהעביר אותם כל פעם שלב אחד קדימה כדי שיגיעו לרכישה מוכנים.

בשלב הראשון הלקוח נחשף בפעם הראשונה למודעה או שיש לו רצון כללי למציאת פתרון לבעיה והוא מחפש מידע רלבנטי במנוע החיפוש. הלקוח נמצא בשלב הגישושים הראשוני.

בשלב השני, שלב העניין, כבר הצלחנו למשוך את תשומת הלב של הלקוח והוא מחפש מידע יותר קונקרטי וממוקד סביב מוצרים בודדים. בשלב הזה הרבה פעמים הלקוח כבר מכיר דגמים מסויימים שמעניינים אותו.

בשלב השלישי, שלב העדפה, הלקוח מחליט על מוצר ספציפי מהמבחר שהוא קיבל בשלבים הקודמים והוא מחפש מידע כמו מחיר או הנחה.

השלב האחרון זה השלב הפרקטי שבו מכניסים את אמצעי התשלום ומבצעים את הרכישה.

ככל שנצליח לזהות באיזה מצב או שלב הלקוח נמצא, נוכל למקד את מאמצי השיווק שלנו ולענות על הצורך של הלקוח באותו השלב. אנחנו ננסה כל פעם לקדם את הלקוח שלב אחד קדימה. אם ננסה לדחוף לשלב מתקדם מדי אז ייתכן שנאבד את הלקוח.

קיימים מצבים שהלקוח הפוטנציאלי הולך אחורה, לדוגמא חבר מגיע עם דגם אחר ואז מערער את האמונה של הלקוח בדגם שהוא בחר. במצב כזה, במידה ואנחנו מזהים את הסיטואציה אנחנו יכולים לחזק את האמון ולתת באלאנס על מנת למנוע את ההתדרדרות, לדוגמא מי שחוזר מהשלב השלישי לשני, ננסה להציע הנחה.

בסיום הסרטון ניתנת המלצה לגבי קורס שיווק שותפים מקיף בעברית שאתם מוזמנים להירשם, אתם יכולים גם למצוא סקירה רחבה שהכנתי על הקורס.

enjoyed this post? share with others:

twitter stumble upon digg

This entry was posted on יום רביעי, אוגוסט 18th, 2021 at 11:58 am and is filed under שיווק שותפים. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.

leave a comment